logo edinni.bg
slogn logo edinni.bg

МРРБ: Стриктно се спазват сроковете за изграждане на пътя Видин-Ботевград

„Направлението Видин – Ботевград, с обща дължина 167 км, е ключов проект за Северозападна България и приоритетен обект в програмата на Агенция „Пътна инфраструктура“ и Министерството на регионалното развитие и благоустройството. АПИ стриктно спазва сроковете, записани в решението от оперативното заседание на Министерския съвет от 7 март 2018 година“.
В това увериха от Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) в отговор на запитване от гражданско обединение „Единни за промяна“.
Предвид големия обществен интерес към строителството на пътя, който видинчани седмици наред отстояваха с граждански протести, на 26 юни тази година от „Единни за промяна“ отправиха запитване до регионалното министерство дали се спазват поетите ангажименти от правителството; какво се случва с първия участък Мездра-Ботевград, тръжните процедури, за който бяха обявени през месец март, както и обявеният график за стартиране на следващите процедури, включително и за участъка Видин-Ружинци.
Два дни след отправените въпроси, от пресцентъра на МРРБ предоставиха на „Единни за промяна“ исканата информация, като обявиха, че сроковете и ангажиментите, поети от правителството пред протестиращите видинчани се изпълняват.
От МРРБ припомниха, че строителството ще започне от най-сложните участъци Мездра – Ботевград и Видин – Ружинци, което е общо 85 км.
„През месец март т.г. АПИ стартира обществената поръчка за избор на изпълнители на отсечката Мездра – Ботевград, която е 33 км. Участъкът е разделен на два лота, за да може изграждането им да стане колкото се може по-бързо. До 28 май и 4 юни бе срокът за подаване на офертите от кандидатите, но на 18 май в КЗК постъпиха жалби от „Хермес-87″ ЕООД, които временно блокираха тръжната процедура“, посочват от МРРБ. Справка на „Единни за промяна“ в Комисията за защита на конкуренцията показа, че с решение от 21 юни тази година КЗК е отхвърлила и оставила без уважение искането на „Хермес-87“, с което временно са блокирани тръжните процедури.
„Индикативната стойност на поръчката (двата участъка) е близо 302 млн. лв. без ДДС и средствата са от Републиканския бюджет.
Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път като се развива по нов терен в участъците, обхождайки селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена. Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения – над жп линията Мездра – София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Пресичанията на републиканските и общинските пътища ще се осъществява чрез кръгови кръстовища „Мездра“, „Дърманци“, „Ребърково“, „Люти дол“, „Скравена“ и „Ботевград“. Предвидено е построяването на селскостопански надлези, площадки за отдих и т. н. На обхода на с. Люти дол ще бъдат построени два тунела, с дължини съответно 490 м и 340 м.
Срокът на изпълнение е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.
Предстои да бъдат обявени процедурите за строителство и надзор на още над 52 км – от Видин до Ружинци. Участъкът ще бъде разделен на 3 части: Видин – Димово, обход на Димово и Димово – Ружинци, като целта е да се заобиколят големите населени места.
След приключването на тръжните процедури и подписването на договорите за строителство и надзор ще започнат строителните работи. Предвижда се това да бъде през 2019 г.“, е записано още в предоставената информация от МРРБ.

Сподели в социалните мрежи