logo edinni.bg
slogn logo edinni.bg

Отново тръгва безплатна пациентска линия за консултации в условия на COVID-19

Информационната линия в помощ на пациентите с хронични заболявания 0800 14 515 подновява функционирането си. Така ще се намали тежестта над лекари и пациенти в момент, в който здравната система изпитва сериозен натиск заради непрекъснатия ръст на заболели от COVID-19.

Линията е създадена от Националната пациентска организация, а технологични партньори са VIVACOM и CallFlow. Телекомът обезпечава безплатните обаждания, а платформата за обслужване на линията се предоставя в партньорство с CallFlow.

Горещата линия дава възможност за навременна и адекватна консултация със специалисти и допринася да се избягват ненужни посещения в здравните заведения. Тя осигурява на пациентите допълнителна информация и време с лекарите за обсъждане на въпросите, свързани с хроничните им заболявания и COVID-19. Всеки работен ден от 9 до 18 ч. лекари от COVID сектори, ендокринолози, онколози, кардиолози и психолози ще консултират пациентите по различни въпроси, свързани с контрола на хроничните им заболявания. При симптоми на COVID обаждащите се ще получават и информация за стъпките, които трябва да се предприемат за получаване на адекватно лечение. От март до септември 2020 г. на информационната линия 0800 14 515 са се обадили над 3000 души. Всеки трети е потърсил помощта на кардиолог, а всеки четвърти – на ендокринолог. Благодарение на телефонната линия, на 6 пациенти е осигурена спешна медицинска помощ, а на 12 е оказано съдействие да получат медикамент, който не се предлага в България. Един от 10 пациенти е имал нужда от психологическа подкрепа. Голяма част от пациентите, консултирани от психолога, са самотно живеещи или млади хора, останали без работа, както и пациенти с тревожност и депресивни състояния, вследствие на изолацията и социално-икономическата ситуация, в която се намират.

Петима са декларирали, че са жертва на насилие. На 37 пациенти без близки е оказано съдействие да получат топла храна и грижи в домашна среда от общините, в които живеят. На 43 пациенти е предоставена информация как да ползват социалните и здравните си права, а за 4 самотни родители е осигурена храна и продукти от първа необходимост, показват още данните за ефектите от линията 0800 14 515.

Сподели в социалните мрежи