„Проектът за тунел под Петрохан е размразен! След 5 години всекидневен натиск, протести и много ясно заявен обществен интерес. Каузата, заради която съм в Народното събрание, започва все по-ясно да се материализира! Гласът на хората от Северозапада, който изразявам в пленарната зала и комисиите, е чут! Струваше си!”. Това възкликна в емоционален пост в социалните мрежи заместник-председателят на Народното събрание Росица Кирова и благодари на всички, които през последните 5 години положиха усилия за реализацията на пътя София-Монтана с тунел под прохода Петрохан.
Именно Росица Кирова беше лицето на масовите граждански протести, които заляха Видин и Северозапада през 2018 г. Като председател на гражданско обединение „Единни за промяна” Росица Кирова поведе хиляди жители на региона, които настояха държавата да обърне поглед към тях и изгради модерна транспортна връзка, която да поеме огромния трафик към Дунав мост 2.
Днес, в навечерието на новата 2024 г., Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществена поръчка за изработването на идеен проект за скоростен път Монтана – София с тунел под прохода Петрохан.
АПИ обяви и друга важна обществена поръчка за Северозапада – изработването на разширен идеен проект, с пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план – парцеларен план за модернизацията на пътя Монтана – Враца.
„Въпреки бездействието на поредица кабинети не допуснахме да продължава да се изолира икономически и демографски Северозападна България. И макар и след 5 години мога с увереност да кажа, че присъствието ми в Народното събрание през последните почти три години има смисъл”, написа г-жа Кирова и пое пореден ангажимент – като заместник-председател на Народното събрание да следи отблизо и всекидневно темпото и същинската работа по важните за Северозападния регион и България проекти.
„Благодаря за подкрепата на хората от Северозапада, на моите приятели и съмишленици от гражданско обединение „Единни за промяна“, на екипа на МРРБ, на колегата Николай Нанков – председател на регионалната комисия в НС.
Благодаря на всички, които повярваха, че заедно можем да изкараме този тунел от нафталина и най-вече на г-н Бойко Борисов, който първи подаде ръка и без колебание започна процедурите, които дадоха началото на реализацията на този мащабен и изключително важен за България проект!”, посочва още Росица Кирова