УМРЯХА ПРЕДИЗБОРНИТЕ ОБЕЩАНИЯ,
ГЕРБ И РЕФОРМАТОРИТЕ ДРУЖНО ДОУБИХА СЕВЕРОЗАПАДА
Състоянието на пътищата от Видин до София е трагично и неописуемо. Въпреки това, неотдавна министърът на транспорта Ивайло Московски посочи, че трафикът по Дунав мост 2 се е увеличил 4 пъти повече от предварително заложените параметри и е изключително важно прилежащата инфраструктура също да бъде рехабилитирана и изградена.
И бързо забрави за това.
Забрави и Българското правителство.
Забравиха и местните депутати.
Забрави и управляващата коалиция в Парламента и във Видин.
Нито ГЕРБ, нито Реформаторите днес си спомнят предизборните обещания от местните избори във Видинско.
Вчера Мария Чакърова, Директор „Стратегическо развитие“ към НКЖИ обяви в национален ефир, че няма смисъл от модернизация на жп линията Видин-София първо защото няма да бъде полезна, заради липса на товари от север и второ, защото железницата не може да реши социалните проблеми на хората в региона. Отново Видин и регионът не са приоритет на държавата. Това са Видимите резултати на ГЕРБ.
Проучванията на НКЖИ според Чакърова сочат, че държавата трябва да развива приоритетно направлението Сръбска – Турска граница. А направлението Сръбска – Румънска граница може да почака, Видин и регионът ще чака, така сме научени, да чакаме и да се надяваме…
Много народни представители от Северозапада, както и Владо Тошев от Видин са част от Народното събрание, заради обещанията за скоростен път между Видин и Ботевград (пътя Е-79) и скоростна жп линия между Видин и София. Това бяха някога приоритетите на правителството за развитие на Северозападна България. Днес това е минало.
Преди месец на среща във Видин, организирана от местната и централната власт, заместник министърът на регионалното развитие Иван Аспарухов очерта същите приоритети в т.н. „Целенасочена инвестиционна програма“ за решаване на проблемите на слаборазвитите региони. Той, като представител на властта определи модернизирането на жп линията и пътя Видин-София като „наша огромна мечта“. Е да, но се сбъдват мечтите на Волуяк и регион София.
Интересен факт е, че в стратегията, която представиха господа депутатите от Северозапада (Вили Лилков – Реформаторски блок; Иван Иванов – АБВ; Явор Хайтов, депутат от Враца; Борислав Великов от Монтана – Реформаторски блок, Момчил Станков – областен управител на Видин, както и Иван Аспарухов, заместник-министър на регионалното развитие) жп линията Видин-София беше заложена за финансиране по оперативни програми и чрез източници, различни от държавния бюджет. Заслугата беше изцяло тяхна – огромна. Даваха пресконференции и се биеха по гърдите. Модернизирането на железопътната линия беше една от основните дейности за съживяване на Северозападния регион. Така поне твърдяха. До днес, когато изведнъж правителството, което те подкрепят и боготворят си смени приоритетите. Не разбрахме само как за пръв път България се противопоставя на Европа и то не за да вземе нещо повече за някой регион, а за да лиши Северозапада от правото на пътища и европейски достъп.