От днес фирмите могат да подават годишните си декларации за облагане с корпоративни данъци през Портала за електронни услуги на НАП. Декларацията се подава само по електронен път с квалифициран електронен подпис (КЕП), съобщават от НАП. С тази декларация се подава и годишен отчет за дейността. Юридическите лица подават декларациите си от 1 март до 30 юни за първи път през 2021 година, според последните промени в законодателството.
Срокът за плащане на корпоративните данъци по годишната декларация е 30 юни. Плащането на задължението към хазната може да стане във всяка банка с попълване на вносна бележка за плащане към бюджета, чрез интернет или с пощенски запис за данъчно плащане. Без такси, дължимите данъци може да се платят и с банкова карта – чрез виртуалния ПОС терминал на интернет страницата на НАП или чрез ПОС-терминалите в офисите на Агенцията. Предимството на картовите преводи при плащането на задължения към бюджета е че те се отразяват в данъчно-осигурителната сметка на клиента веднага след получаване на потвърждение от банката-издател на картата.
Неподаването на годишна декларация за корпоративни данъци се санкционира, като минималната глоба е 500 лева за юридическото лице и 200 лева за управителя на фирмата, напомнят от НАП.
Очаква се в началото на другата седмица да бъде достъпна и електронната предварително попълнена данъчна декларации за облагане на доходите на физически лица. Тя ще е достъпна в Портала за е-услуги на НАП. Потребителите, които имат персонален идентификационен код (ПИК) или квалифициран електронен подпис (КЕП) ще имат достъп до въведената информация за получени от тях доходи от трудови правоотношения, граждански договори и хонорари, доходи от наем, получени суми от продажби в Интернет, данни за закупен стаж и информация за прехвърляне на превозно средство. Издаването на ПИК е безплатно и става във всеки офис на НАП в страната, независимо от постоянния адрес на лицето, уточняват от приходната агенция.